احدث الاخبار

الإعلام الاقتصادي ينفذ وقفة احتجاجية لتنفيذ طريق ريفي متعثر منذ 18 عام

الإعلام الاقتصادي ينفذ وقفة احتجاجية لتنفيذ طريق ريفي متعثر منذ 18 عام
اخبار السعيدة - صنعاء (اليمن)         التاريخ : 30-01-2014

نفذ العشرات من الشباب والشابات بمحافظة تعز وقفة احتجاجية أمام مبنى المحافظة للمطالبة بتنفيذ طريق تعز – شرعب الرونة الريفي المتعثر منذ 20 عام، دعا لها مركز الدراسات والإعلام الاقتصادي في اليمن بالتعاون مع النشطاء الشباب والقيادات المجتمعية في مديرية شرعب الرونة.

وطالب المركز في رسالة وجهها المركز لرئيس الحكومة ومحافظ محافظة تعز سرعة استكمال الطريق الريفي الذي يخدم مئات الآلاف من المواطنين، وسحب المشروع من المقاول السابق وإحالة المتسببين في الفساد وتعثر المشروع إلى المساءلة.

وأكد المركز على أهمية التعاقد مع شركة مقاولات بمواصفات عالمية لاستئناف العمل في مشروع طريق شرعب الرونة و إصلاح ما اندثر منه، وفق خطة مزمنة، والتزام الجهات الرسمية بالشفافية في التعاقد مع الشركات المتقدمة لتنفيذ المشروع, وإشراك المجتمع المدني و الشباب ووسائل الإعلام في الإشراف والرقابة على التنفيذ.

ويعاني أبناء مديرية شرعب الرونة من غياب ابسط الخدمات الأساسية المتمثلة بالطريق الرئيسي التي تربط المديرية بمحافظة تعز و بقية محافظات الجمهورية، إضافة إلى الحرمان من المياه والخدمات الصحية وتدني مستوى التعليم.

يذكر أن هذه الوقفة تأتي عقب تنفيذ لقاءات شبابية لدراسة الاحتياجات والأولويات وتضمينها في الخطط المحلية ضمن مشروع أصوات الشباب والنساء الذي ينفذه مركز الدراسات والإعلام الاقتصادي في 5 محافظات يمنية بالتعاون مع بعثة الاتحاد الأوروبي في اليمن.

يذكر أن مركز الدراسات والإعلام الاقتصادي منظمة مجتمع مدني طوعية تعمل من أجل التأهيل والتوعية بالقضايا التنموية وتعزيز الشفافية ومشاركة المواطنين في صنع القرار، وإيجاد إعلام مهني ومحترف.

 

SEMC Implements Protestation Demanding for Completing Rural Road failed to implement 18 Years ago.

 
Tens of Taiz Governorate's Youth protested in the front of Governorate Building demanding for completing Sharab Al-Rona rural road failed to be completed  since 20 years ago. The protestation was urged by Studies & Economic Media Center ( SEMC) in coordination with youth and social leaders in Sharab Al-Rona District.
SEMC demanding in his letter to the Prime Minster and Governor of Taiz to speed in completion the rural road that serves hundreds of citizens.
SEMC affirmed on the importance of contracting with contracting company with  international standards for resuming the implementation of the Sharab Al-Rona Road according to timeline plane, and the commitment of governorate to be transparent in contracting with applied companies to implement the project. As well as engaging civil society, youth and media in supervising and mentoring during the implementation.
Sharab Al-Rona Citizens suffer the absent of basic services including the main road that link the district  with Taiz governorate and all governorates of Yemen. In addition to that the absent of water and health services and lowing the level of education.
This protestation come after a meeting with youth discussed the priorities and needs, that implemented by SEMC in cooperation European Delegation In Yemen within the project of the voices of Youth & Women.
 SEMC is a nonprofit organization that works in promoting transparency and good governance and awareness of economic issues, in addition to citizen's participation in decision making.
عدد القراءات : 2367
Share |
اضف تعليقك على الفيس بوك
التعليقات